Reklamačný poriadok

  1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle účinných a platných všeobecne záväzných právnych predpisov SR.
  2. Ak pri tovare nie je uvedené inak, poskytovaná záruka na tovar je 2 roky. Záručná doba začína plynúť dňom doručenia tovaru kupujúcemu. Záruka na tovar sa nevzťahuje vtedy, ak k poškodeniu, vade, resp. chybe výrobku došlo nesprávnym zaobchádzaním tovaru, nesprávnym používaním tovaru, nesprávnym ošetrovaním tovaru a pod.
  3. Kupujúci je oprávnený predávajúceho vopred kontaktovať za účelom spôsobu vybavenia reklamácie.
  4. V prípade, ak kupujúci chce reklamovať tovar, je kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predávajúceho. Kupujúci je povinný po dohode s predávajúcim zaslať tovar, ktorý má byť predmetom reklamácie na adresu predávajúceho, a to ako balík doporučenou zásielkou spolu s kópiou daňového dokladu, ktorý bol kupujúcemu zaslaný spolu s tovarom pri kúpe.
  5. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia tovaru na reklamáciu a zároveň je v rovnakej lehote povinný informovať kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie a zaslania dokladu o vybavení reklamácie.
  6. Po doručení reklamácie je predávajúci oprávnený kontaktovať kupujúceho e-mailom, resp. telefonicky za účelom vybavenia reklamácie. Kupujúci je povinný poskytnúť akúkoľvek súčinnosť predávajúcemu pri vybavovaní reklamácie.
  7. Predávajúci je oprávnený vybaviť reklamáciu jedným z nasledovných spôsobov:
    • oprava vady tovaru,
    • výmena tovaru,
    • výmena za iný tovar, ktorý si vyberiete (do hodnoty reklamovaného tovaru),
    • vrátenie peňazí.
  8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú. V ostatnom platia pre zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov.
  9. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie.
  10. Kupujúci, t. j .spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovedal na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS") podľa zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len ,,zákon o ARS").
  11. Návrh na začatie ARS môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona o ARS, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Návrh sa podáva subjektu ARS podľa §3 zákona o ARS, a to prostredníctvom:
    • formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 zákona,
    • k tomu určenej platformy, ktorá je dostupná on-line na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  12. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov sa nachádza aj na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podať návrh, má spotrebiteľ. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať poplatok za začatie ARS v sume, ktorá nesmie presiahnuť 5 EUR vrátane DPH.
  13. Formou ARS môžu byť riešené iba spory medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiace so spotrebiteľskou zmluvou, s výnimkou sporov podľa §1 ods. 4 zákona o ARS a sporov, ktorých vyčísliteľná hodnota nepresahuje sumu 20 EUR.
  14. Otázky neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými v Slovenskej republike.
  15. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.01.2022.

V Starej Ľubovni, dňa 01.01.2022